با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
زبان و فرهنگ
تبیین نظریه بازی‏های زبانی ویتگنشتاین و دلالت‏های روش‌شناختی آن در مطالعات تربیتی

کمال نصرتی هشی؛ حمید احمدی هدایت؛ علی شیروانی شیری

دوره 6، شماره 1 ، اسفند 1401، ، صفحه 67-79

https://doi.org/10.30473/il.2023.62755.1509

چکیده
  هدف پژوهش، تبیین نظریه بازی‏های زبانی ویتگنشتاین و لوازم روش‌شناختی آن در مطالعات تربیتی بود. در پژوهش حاضر با رویکرد کیفی و با روش تحلیل مفهومی و استنتاجی، ابتدا به مطالعه نظریه بازی‏های زبانی ویتگنشتاین و قواعد آن پرداخته شد و سپس مجموعه‏ای از روش‏های سازگار با ماهیت پژوهش و ارزشیابی در مباحث علوم-تربیتی استخراج گردید. توجه ...  بیشتر